Ilona Habel Fizjoterapeuta Tarnów

mgr Ilona Habel

Fizjoterapeuta, Terapeuta Integracji Sensorycznej (SI)
BioVitaMed Rehabilitacja Tarnów

Jestem wykwalifikowaną fizjoterapeutką oraz terapeutką integracji sensorycznej (SI), z ponad 15-letnim doświadczeniem w pracy z małymi pacjentami oraz z kobietami w ciąży i po porodzie. Specjalizuję się w terapii dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, dyspraksji i innymi formami atypowego rozwoju, a także w pracy z wcześniakami.

W mojej praktyce szczególną uwagę poświęcam również wsparciu kobiet w ciąży i po porodzie, wykorzystując terapię prowadzoną pod kontrolą USG. Moje zaangażowanie i empatia w pracy z pacjentami wynikają nie tylko z wiedzy i doświadczenia zawodowego, ale także z mojej codziennej roli mamy trójki dzieci – co znacząco wzbogaca moje podejście terapeutyczne.

Prywatnie jestem pasjonatką literatury i podróży – to właśnie one pozwalają mi poszerzać horyzonty i czerpać inspirację do dalszego rozwoju.

 

Dla mnie fizjoterapia to nie tylko zawód, ale przede wszystkim misja pomagania innym w osiąganiu pełni zdrowia i szczęścia. Każde dziecko, z którym pracuję, uczy mnie czegoś nowego o sile, wytrwałości i nieograniczonych możliwościach ludzkiego ciała

Specjalizuję się w:
  • fizjoterapii pediatrycznej
  • fizjoterapii kobiet w ciąży i po porodzie
  • w pracy z dziećmi z dyspraksją
  • integracji sensorycznej i integracji bilateralnej
  • terapii wad postawy u dzieci od 3 roku życia

Ukończone kursy i szkolenia:

  • Neurofizjologiczne podstawy Integracji Sensorycznej,
  • Diagnoza i Terapia Integracji Sensorycznej,
  • Praktyczne zastosowanie elementów Interacji Sensorycznej w pracy z dziećmi
  • Terapia ręki – wspomaganie pisania i umiejętności motorycznych
  • Kompleksowa fizjoterapia w uroginekologii stopień I
  • Kompleksowa fizjoterapia w uroginekologii stopień II – m.in. badanie USG, pessaroterapiia, DRA, kinesiotaping, Indiba, praca z blizną
  • Fizjoterapia kobiet w ciąży i po porodzie – Diagnostyka, leczenie i terapia.
  • Proprioceptive Neromuscular Facilitation – PNF
  • Kurs stopa dziecka – diagnostyka i terapia
  • Taping w rehabilitacji – w pediatrii, kobiety w ciąży i po porodzie
  • Powieź – globalne spojrzenie na strukturę
  • Komunikacja interpersonalna oraz współpraca z rodzicami uwzględniając szczególne potrzeby dzieci ze spektrum autyzmu. Sposoby radzenia sobie z dziećmi o różnych profilach sensorycznych
  • Praksja i dyspraksja
  • Czego nie ma najpierw w zmysłach, tego nie ma później w umyśle
  • Przetrwałe odruchy neurologiczne – czy mogą negatywnie wpłynąć na rozwój dziecka
  • RUCH, ROZWÓJ, NAUKA, czyli wpływ integracji sensorycznej i aktywności ruchowej na uczenie się
  • Objawy zaburzeń sensorycznych: wzrok, słuch i dotyk
  • Przyczyny powstawania zachowań niepożądanych
  • Jak wspomagać rozwój dzieci w zakresie małej motoryki
  • Zaburzenia SI u dzieci w wieku żłobkowym i przedszkolnym
  • Integracja Sensoryczna a rozwój dziecka z niepełnosprawnością – istota, zaburzenia, terapia
  • Szkolenie z komunikacji alternatywnej AAC.
  • Szkolenie system C-Eye w ocenie stanu pacjenta, neurorehabilitacji i komunikacji
  • Szkolenie z metod nauczania dzieci Gruszczyk-Kolczyńska, metoda krakowska
  • Szkolenie z terapii Snoezelen (sala doświadczeń świata)
  • Terapia pedagogiczna w przedszkolu i szkole.
  • Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w przedszkolach, szkołach i placówkach
  • Konstrułowanie Indywidualnych Programów Edukacyjno-Terapeutycznych (IPET).
  • Pedagogika Froebla

Godziny rejestracji:

Rejestracja Telefoniczna

690 975 975